Søg  

Strømlinet landbrugsrådgivning med Aastra 5000

Landboforeningen Gefion, der er et af landets største og mest moderne udbydere af uvildig rådgivning til landbruget, har fået en Aastra telefoniløsning, som gør hele virksomheden mere fleksibel og effektiv. Konsulenterne kan blandt andet få kundeoplysninger vist på deres pc i det sekund en kunde ringer ind. Dermed kan præcis og vedkommende rådgivning gives med det samme og spildtid reduceres.

Gefion er en sammenlægning af syv mindre, sjællandske rådgivningskontorer. Målet med sammenlægningen har været at samle kompetencer og derved være i stand til at kunne tilbyde kunderne rådgivning i højeste kvalitet.
Men en ting er, at de fysiske rammer og kompetencerne er på plads, noget andet er det teknologiske grundlag for en god kundeservice og effektiv kommunikation.
Det har Gefion fået i kraft af et Aastra 5000 kommunikationssystem, som løser en lang række opgaver for medarbejderne og giver nye muligheder for at arbejde effektivt.

Integration af al kommunikation
Da Gefions imponerende domicil lidt uden for Sorø stadig var under etablering i 2009 valgte virksomheden at se sig om efter en telefoniløsning, som kunne understøtte organisations nye fokus.
Tidligere havde de enkelte afdelinger forskellige telefonsystemer, og de kunne ikke umiddelbart forenes i et nyt system.
Gefion havde på forhånd et sæt krav til løsningen og gik til en række mulige leverandører.
Gefion havde en ide om, at der ville kunne effektiviseres betydeligt ved at koble IP-telefoni op på kundedatabasen og ved at integrere sms, email og mobiltelefoner i en samlet løsning.
Mange af konsulenternes arbejde foregår ude på landbrugsbedrifterne, og derfor var en GSM-integration en væsentlig del af Gefions krav.

Ikke billigst- men bedst
"Aastra var ikke de billigste, men vi fik indtryk af at de er med på beatet og har erfaring til kunne levere et system, der kunne fungere i praksis med alle de nødvendige funktioner",
siger Niels Bo Frederiksen, der er IT-tekniker hos Gefion.

En af de ting, som gjorde udslaget var den applikation, som de omkring 280 brugere nu benytter hver dag til telefoni: FrontDesk.
FrontDesk er enkelt at bruge og minder i brugerfladen meget om standard windowsprogrammer.
Det har betydet, at medarbejderne umiddelbart har været i stand til at tage alle de nye funktioner i brug.

"Vi kan nu se hinandens status direkte på vores skærme. Hvis en medarbejder er optaget, så bliver der ikke omstillet til vedkommende, og det gælder uanset om konsulenten er på arbejde i marken eller sidder på kontoret. I stedet kan man sende en mail eller SMS - også fra systemet.
Vi kan desuden være sikre på, at vedkommende får beskeden, fordi alle medarbejdere nu kun har et nummer hver, der både dækker deres softphone, mobiltelefon og Aastra 5370ip telefoner"
,
fortæller Niels Bo Frederiksen.

Aastra effektiviserer brug af økonomi- og CRM-system
En anden stor fordel er integration med CRM, Costumer Relation Management. Alle oplysninger om en kunde dukker automatisk op på skærmen, når der er telefonisk kontakt.
Konsulenten får dermed alle de relevante dokumenter frem, sine egne noter og kundehistorik, og er dermed helt opdateret på sagen, i det øjeblik kunden ringer.
Når samtalen er ovre er opkaldets varighed registreret og kan derefter benyttes til fakturering.
Det har været en meget efterspurgt feature blandt konsulenterne, som nu også kan udføre den del af deres arbejde mere effektivt og præcist.

"Systemet er enkelt at bruge. Vi kan selv foretage de daglige ændringer som opsætning af nye brugere og brugergrupper, og medarbejderne er tilfredse med løsningen",
siger Niels Bo Frederiksen, der i de kommende måneder skal foretage en emigration til Windows7, som alle Aastras applikationer er optimeret til.